5 webdesign trends voor 2019
Categorieën: Webdesign
Gepost op: 1 december 2018

Gepost op: 1 december 2018
Categorieën: Webdesign
Of, net zo belangrijk, mensen vragen zich af wat hun concurrenten gaan doen met webdesign in het nieuwe jaar.
Het is waarschijnlijk geen verrassing dat ik voortdurend word gevraagd om de beste webdesign trends te noemen die 2019 vorm zullen geven in webdesignland. Vandaag benoem ik in dit artikel vijf van de belangrijkste en meest voorkomende webdesign trends voor het komende jaar. Sommige zijn misschien bekend bij bestaande klanten en lezers van mijn blog. Anderen zijn ideeën die vorm beginnen te krijgen en de wijze veranderen waarop we internet gebruiken.
In beide gevallen kun je het je niet veroorloven om je organisatie achterop te laten lopen. Laten we daarom naar vijf belangrijke webdesign trends kijken voor 2019 …
1. MOBIELE GEBRUIKERS ZIJN DE STANDAARD GEWORDEN
Veel webdesignbedrijven zijn op zoek naar een ‘mobile-first’-benadering voor ontwerp en ontwikkeling. We zien een verandering in deze trend – een eenvoudige erkenning dat de helft of meer van alle websitebezoeken (in de meeste sectoren) afkomstig zal zijn van smartphones en tablets. Als je aanneemt dat veel van je klanten mobiele apparaten gaan gebruiken, ongeacht het exacte percentage, verandert dit de manier waarop je nadenkt over het samenstellen van lay-outs.
2. SNELLERE WEBSITEPRESTATIES
Het snel grijpen van de aandacht van een potentiële klant is altijd een prioriteit geweest op het web, maar nu is het een strikte noodzaak. De meeste experts zijn het erover eens dat je slechts ongeveer drie seconden krijgt voordat iemand je website bezoekt via een zoekmachine of als een sociale medialink voordat iemand ergens anders op klikt. Om die reden zal de snelheid van de website een belangrijke overweging zijn in 2019 en daarna.
3. MINIMALISME IN DESIGN-FUNCTIES
Ooit was het niet ongebruikelijk voor webontwerpers om een ”hoe meer hoe beter” aanpak te nemen bij het samenstellen van lay-outs. Hoe meer je op een pagina kunt stapelen om een koper te interesseren, hoe beter. Nu, met mobiel browsen, website-snelheid en intense concurrentie als belangrijke overwegingen, zijn we de andere kant op gegaan. Het nieuwe spel in 2019 is om zoveel mogelijk informatie over te brengen als je kunt in de kortst mogelijke tijd. Dat betekent minimalistische ontwerpen en webcontent die is afgeslankt tot alleen het noodzakelijke.
4. INTUÏTIEVE ZOEK- EN NAVIGATIETOOLS
Je zult merken dat snelheid en gemak in 2019 grote thema’s zijn, en het belang van intuïtieve zoek- en navigatietools zet dat denken gewoon voort. Iemand die naar je pagina’s komt, heeft een specifieke behoefte of wens in gedachten. Hoe sneller je ze naar de informatiebron kunt krijgen die ze willen hebben, hoe minder waarschijnlijk het is dat ze hun aandacht (en niet te vergeten hun geld) op een andere website vestigen.
5. EEN FOCUS OP GEGEVENSBEVEILIGING
Je klanten maken zich waarschijnlijk meer zorgen dan ooit tevoren over het kwijtraken of delen van hun wachtwoorden, financiële gegevens of persoonlijke gegevens op internet. Slimme marketeers weten dat er enorme aansprakelijkheden zijn die samenhangen met het niet serieus nemen van gegevensbeveiliging. Dat is de reden waarom ze investeren in SSL-encryption en geavanceerde monitoring / analysetools om beveiligingsinbreuken te voorkomen en te detecteren.
IS HET TIJD OM JE WEBSITE VOOR 2019 TE UPDATEN?
Vraag je je af of de aanwezigheid van je organisatie op het web perfect is ingesteld voor het nieuwe jaar? Heb je vragen over de toekomst van online marketing of wil je weten of je een paar kleine aanpassingen kunt doen die je organisatie helpen je doelgroep beter te bereiken?
Je kan me altijd bellen of mailen voor een kennismakingsgesprek!

WP Support Team
Auteur
Als freelance developer, webdesigner en content marketeer ben ik gespecialiseerd in het ontwikkelen, designen, onderhouden, vermarkten en publiceren van websites met behulp van het WordPress.